Новости ›› Разное

Полтавцям розповіли як захистити свої права у супермаркеті

28.09.2016 11:00 | просмотров: 1007
Кожна сучасна людина щодня робить покупки у різноманітних торгівельних закладах, нерідко при цьому виникають ситуації, що потребують вирішення відповідно до чинного законодавства.

Якщо здійснюючи покупки в супермаркеті Ви випадково розбили товар, не поспішайте платити за нього. Не здавайтеся під тиском охорони чи адміністрації магазину, які будуть Вас запевняти, що Ви «змушені відшкодувати збитки». Ви, як покупець, маєте свої права. Про це інформують фахівці Першого полтавського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Згідно зі ст. 323 Цивільного кодексу України ризик випадкового пошкодження речі несе її власник. Тобто, доки товар не придбаний покупцем, він є власністю магазину, який і несе за нього відповідальність. І змусити Вас платити за майно супермаркету ніхто не може, навіть якщо Ви цей товар планували купити.

Згідно з ч. 2 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів» продавець зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Заборонено примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.

Отже, випадково розбитий товар не був Вашим вибором, тому Ви не зобов’язані його купувати. Хоча Вам, у свою чергу, доведеться довести, що Ви розбили товар випадково, для цього вимагайте відеозапис з камер відеоспостереження. Це може бути доведено й показаннями свідків.

Якщо пошкоджений Вами товар зберігався в неналежних умовах, на полицях, не захищених спеціальним бортиком або у проходах між рядами, вкажіть на це.

Якщо адміністрація супермаркету все ж наполягає на Вашій вині, вимагайте скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, що доводять Вашу вину. Обов’язково простежте, щоб були записані показання свідків, Ваші та адміністрації, які зможуть підтвердити або спростувати інформацію, яка буде записана в акті. У зазначеному документі мають бути підписи покупця
адміністрації супермаркету та свідків. Поясніть, що тільки на підставі цього акта та виключно через суд будете відшкодовувати збитки.

Якщо адміністрація продовжує на Вас тиснути (завела в кімнату охорони, відмовляється випускати з приміщення супермаркету, вимагає залишити свої документи), слід викликати поліцію. Доречно також згадати про пункти 1, 4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», у яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики і агресивної діяльності.

За законом, охорона супермаркету не має права затримувати Вас чи обмежувати Вашу свободу. Поясніть, що за це їм загрожує відповідальність згідно із законодавством.

Незважаючи на те, що конфліктних ситуацій безліч, практично всі вони підпадають під дію Закону України «Про захист прав споживачів» та Цивільного кодексу України.

Починати доводити свою правоту необхідно з заяви на ім’я керівника магазину. Заяву важливо зареєструвати як вхідну (копію залишайте собі), – в цьому випадку на неї зобов’язані відповісти письмово.

Подальші дії залежать від конкретної ситуації, але, як показує практика, в більшості випадків магазин йде назустріч клієнтам.
Крім цього, пам’ятайте, що ввічливе спілкування з адміністрацією магазину допоможе швидше вийти із спірної ситуації.

Источник: np.pl.ua
Поделиться с новостью друзьями
Комментарии
28.09.2016 13:11 Аноним
дубовый текст, и не поймешь как их защищать?

От:
Проверка на человечность. Введите сегодняшнее число без ведущего нуля
Авторизация
Люди.StudClub
Имя:
Пароль:
Запомнить меня
Главная | Реклама на сайте | Контакты
Наши партнеры: